به گزارش ميراث آريا (chtn )، محمود صلاحي افزود :تکميل اسکله‌ کاوه، احداث پل خليج فارس و نيز احداث ريل بر روى اين پل منطقه آزاد قشم را متحول خواهد کرد.

وى با اشاره به احداث اسکله کاوه در قشم افزود:باوجود ساخته شدن اسکله کاوه، به دليل تکميل نشدن امکانات جانبى آن از جمله سوله‌هاى تخليه و بارگيرى، بندرگاه و نيز اجرايى نشدن پل خليج فارس عمليات تخليه و بارگيرى برروى آن آغاز نشده است.

صلاحى عنوان کرد: احداث پل خليج فارس در کميسيون زيربنايى دولت تصويب شده و به زودى براى تصويب نهايى در هيات دولت مطرح مى‌شود.

دبير شوراى عالى مناطق آزاد همچنين درباره توان و پتانسيل منطقه آزاد قشم براى سوخت رسانى به کشتى‌هاى عبورى از خليج فارس گفت: باتوجه به عبور سالانه 12 هزار و 500 کشتى عبورى از خليج فارس که در حال حاضر براى سوخت‌گيرى به اسکله مراجعه مى‌کنند، اجراى طرح سوخت رسانى به کشتى‌ها از توجيه اقتصادى بالايى برخوردار است .

صلاحى گفت:بر اساس مصوبه دولت در منطقه آزاد قشم تاسيسات سوخت رسانى ايجاد مى‌شود و به اين ترتيب سوخت مازوت در اختيار کشتى‌ها قرارمى‌گيرد و از سوى ديگر آمادگى سوآپ در قشم وجود دارد و قشم آماده است سوخت ترکمنستان را سوآپ کند.

به اعتقاد وى، منطقه آزاد قشم از ظرفيت بالايى براي سوآپ، ترانزيت و نيز حمل و نقل مسافر، کالا برخوردار است و احداث پل خليج فارس زيرساخت‌ با اهميتى براى رشد سرمايه‌گذارى در اين منطقه محسوب مى‌شود.

116

انتهای پیام/

کد خبر 1387021749